Panta Services en reisinformatie

Actuele aankomst- en vertrektijden

Dit is handig indien u van te voren wilt controleren of bijvoorbeeld een bepaalde vlucht is vertraagd of vroeger aankomt. Ook wordt de informatie over de actuele vluchttijden op de daartoe bestemde borden overal op de luchthavens zelf aangegeven.

  • Amsterdam Airport Schiphol

  • Rotterdam The Hague Airport

  • Eindhoven Airport

Online check-in

Kies uw stoel online en print uw instapkaart direct, dit scheelt veel tijd. Uw bagage dient ingeleverd te worden bij de speciale drop off punten. Indien u met alleen handbagage reist kunt u direct doorlopen naar de gate.

Inchecken kunt u snel en gemakkelijk zelf doen, klik op de logos en check direct online in.

24-uurs dienst

Onze vaste reisadviseurs staan 24/7 voor u klaar. De 24-uurs dienst wordt bemand door onze eigen medewerkers zonder tussenkomst van een extern callcenter. Ook buiten kantoortijden heeft u contact met een bekende en vertrouwde zakenreisadviseur. Kortom: wij zijn altijd goed bereikbaar, zonder lange wachttijden en staan u persoonlijk te woord.

Deze dienst is kosteloos behalve op zondag, op feestdagen en tussen 23.00 uur en 06.00 uur.

Visum Service

Wij adviseren u altijd over eventueel benodigde visa en de geldigheidsduur van uw reisdocumenten. U blijft echter zelf altijd verantwoordelijk voor het op orde zijn van uw reisdocumenten.

In samenwerking met onze visum partner Visum International kunnen wij ieder visum verzorgen. Zelfs het ophalen van uw visum en afleveren bij u op kantoor is mogelijk.

Na verzorging van uw visum ontvangt u uw factuur voor de visum en bemiddelingskosten.

GreenSeat

Bij Panta Zakenreizen bieden wij onze klanten graag de mogelijkheid om duurzaam op zakenreis te gaan. Een beter milieu begint immers bij jezelf!

Groener reizen - Compenseer je CO2-uitstoot met GreenSeat

Door te reizen volgens het concept van GreenSeat compenseert u de CO2-uitstoot van uw reis. Hiermee steunt u de duurzame projecten zodat huishoudens in ontwikkelingslanden toegang krijgen tot duurzame energie.

Duurzaam reizen betekent niets anders dan wanneer je reist, je ook rekening houdt met het milieu en de leefomstandigheden van de mensen, zodat volgende generaties kunnen genieten van de mooie plekken op onze planeet. Op deze manier kun je op een eenvoudig en voordelige manier bijdragen aan het tegengaan van ons gezamenlijke klimaatprobleem.

Stoelvoorbeelden

Klik op de logo’s en bekijk de stoelvoorbeelden voor de Businessclass en indien beschikbaar de First Class van de verschillende airlines. Stoelvoorbeelden gelden voor intercontinentale vluchten.

Service & Kwaliteit

Service & kwaliteit staat bij ons al ruim 35 jaar hoog in het vaandel. Met ons professionele team van vaste adviseurs zijn wij voor veel bedrijven dé vertrouwde businesspartner op het gebied van zakenreizen.

Onze deskundige reisadviseurs nemen het regelwerk uit handen en staan in elke tijdzone, 24/7 voor u klaar. Dat bespaart u veel tijd, energie en geld!

Rechten vliegtuigpassagiers

Om te garanderen dat vliegtuigpassagiers correct worden behandeld, verleent de Europese Unie een aantal rechten aan reizigers. Wij geven u hieronder een samenvatting over uw rechten als passagier, en wat u kunt doen als u te maken krijgen met een probleem omtrent instapweigering, annuleringen, vertragingen, bagage en verwondingen of overlijden.

Wat kunt u doen?
Indien u te maken krijgt met één van de hieronder vermelde problemen, zijn er de volgende opties:

  • Vraag de vertegenwoordiger van de luchtvaartmaatschappij onmiddellijk iets aan uw probleem te doen. U dient een klacht of claim bij de betreffende luchtvaartmaatschappij in
  • U kunt uw claim vanzelfsprekend ook bij Schiphol Travel indienen. Uw Account Manager zal dan de verdere afhandeling met de betreffende airline voor zijn of haar rekening nemen
  • In geval van een probleem met annuleringen EU Claim uw schadeclaim uit handen nemen. Dit bedrijf handelt de claim voor uw af op basis van no-cure-no-pay (met aftrek van administratiekosten). Kijk op www.euclaim.com voor meer informatie of het indienen van een claim.

Hieronder volgt een uitleg over uw verschillende rechten:

  1. Instapweigering
    Bij instapweigering moet de luchtvaartmaatschappij u een financiële vergoeding betalen en bijstand verlenen. Op voorwaarde dat u tijdig incheckt. Dit is van toepassing op elke vlucht vanuit een EU-luchthaven, of vanuit een luchthaven buiten de EU naar een EU-luchthaven,indien het een vlucht met een EU-luchtvaartmaatschappij betreft.
    Wanneer er onvoldoende stoelen beschikbaar zijn op een bepaalde vlucht moet de luchtvaartmaatschappij eerst vragen of er passagiers afstand willen doen van hun plaats in ruil voor bepaalde voordelen. Deze voordelen zijn ofwel het terugbetalen van het ticket, ofwel alternatief vervoer aanbieden naar de eindbestemming.
    Indien u geen vrijwillig afstand wilt doen van uw plaats, is de luchtvaartmaatschappij de volgende vergoedingen verschuldigd:

    Vluchtbestemmingen binnen de EU
    € 250 schadevergoeding bij een overboekte vlucht tot 1500 km
    € 400 schadevergoeding bij een overboekte vlucht van meer dan 1500 km

    Vluchtbestemming buiten de EU
    € 250 schadevergoeding bij een overboekte vlucht tot 1500 km
    € 400 schadevergoeding bij een overboekte vlucht van 1500 km tot en met 3500 km
    € 600 schadevergoeding bij een overboekte vlucht van meer dan 3500 km

    De vergoedingen worden gehalveerd indien uw vertraging niet meer dan resp. 2, 3 of 4 uur bedraagt.
    Bovendien moet de luchtvaartmaatschappij:
    • ofwel uw ticket terugbetalen
    • ofwel alternatief vervoer aanbieden naar uw eindbestemming;
    • zorg dragen voor maaltijden, drank, eventueel een hotelkamer (inclusief transfers) en communicatiefaciliteiten.
  2. Annulering
    Bij annulering moet de luchtvaartmaatschappij u een financiële vergoeding betalen en bijstand verlenen. Op voorwaarde dat u tijdig incheckt. Dit is van toepassing op elke vlucht: vanuit een EU-luchthaven, of vanuit een luchthaven buiten de EU naar een EU-luchthaven, indien het een vlucht met een EU-luchtvaartmaatschappij betreft.
    In het geval van een annulering van uw vlucht moet de luchtvaartmaatschappij: ofwel uw ticket terugbetalen, ofwel alternatief vervoer aanbieden naar uw eindbestemming; zorgen voor maaltijden, drank, eventueel een hotelkamer (inclusief transfers) en communicatiefaciliteiten. Bovendien moet de luchtvaartmaatschappij u dezelfde vergoedingen betalen als boven is weergegeven bij instapweigering.
  3. Bagage
    U kunt een schadeclaim tot circa € 1.100* indienen wanneer uw bagage is vernietigd, beschadigd, verloren is gegaan of vertraging heeft opgelopen tijdens een vlucht van een EU-luchtvaartmaatschappij, waar ook ter wereld. Schadeclaims met betrekking tot ingecheckte bagage moeten uiterlijk 7 dagen na teruggave van de bagage worden ingediend. In het geval van bagage die vertraging heeft opgelopen, moeten de claims uiterlijk 21 dagen na de teruggave van de bagage worden ingediend.
  4. Verwondingen en overlijden ten gevolge van ongevallen
    U kunt een schadeclaim indienen voor verwondingen of overlijden ten gevolge van een ongeval met een vlucht van een EU-luchtvaartmaatschappij, waar ook ter wereld. U heeft recht op een voorschot om uw onmiddellijke economische behoeften te dekken.

Nadere informatie
Dit is een samenvatting van de relevante EU-wetgeving. Indien naar aanleiding van een dispuut juridische stappen worden ondernomen of vorderingen worden ingesteld, dient dit uitsluitend te gebeuren op basis van de desbetreffende wetgevingsdocumenten; Compensatie en bijstand aan reizigers bij instapweigering en annulering of langdurige vertraging van vluchten, Verordening (EG) nr. 261/2004, PB L 46 van 17.2.2004. Aansprakelijkheid van luchtvervoerders, Verordening (EG) nr. 889/2002 tot wijziging van Verordening (EG) nr. 2027/97, PB L 140 van 30.5.2002.

Er zijn ook rechtmatige redenen voor instapweigering. Bijvoorbeeld gezondheidsredenen, veiligheidsredenen of onvolledige reisdocumenten. In dat geval heeft u geen recht op een schadevergoeding.

Uw partner
in zakenreizen

Aangesloten bij:

Openingstijden

Ma t/m vrij:
08:00 – 18:00 uur
Zaterdag:
09:30 – 17:00 uur
Zondag:
Gesloten

Ontvang gratis onze nieuwsbrief

Ook voor uw vakantiereizen

Naast onze dienstverlening van zakenreizen kunt u bij ons ook terecht voor vakantiereizen. Of het nu gaat om een korte relaxvakantie, een prachtige cruise, een fascinerende stedentrip of een schitterende rondreis. Ons team van specialisten helpt u graag.

Powered by